Növelte profitját a Lego


A dán családi játékkereskedőnek sikerül növelnie a profitját. A recesszió miatt megnőtt a kereslet a klasszikus játékok iránt, különösen a Star Wars kollekció örvend nagy népszerűségnek. A Lego értékesítései 23% nőttek és elérték a 469 millió Eurót. Mindezt annak ellenére, hogy a játékpiac zsugorodott idén a recesszió hatására.
Ezekben a nehéz időkben a vásárlók inkább a megbízható márkákat vásárolják, ezt a trendet sikerült a Lego-nak meglovagolnia.

"A szűlők nem szívesen vásárolnak olyan játékokat, amit a gyerekek félredobnak pár hét után, a Lego játékokat újra és újra előveszik" mondta a kereskedelmi igazgató.
A Lego játékokat folyamatosan fejlesztik, de a legnagyobb eladásokat két klasszikus termékkategória tartja, a City és a Star Wars. Legújabb témájuk a Power Miners is remekül startolt, messze meghaladva a várakozásokat.

Mivel a játékeladások nagyrésze a közeledő karácsonyi vásárra esik, továbbra is jelentős a bizonytalanság az év végi profitot illetően, de az eddigi eredmények bízakodásra adnak okot.